Jazzy hands - Reisverslag uit Groningen, Nederland van coljacvietnam - WaarBenJij.nu Jazzy hands - Reisverslag uit Groningen, Nederland van coljacvietnam - WaarBenJij.nu

Jazzy hands

15 Februari 2019 | Nederland, Groningen

Hallo allemaal,

Wanneer je in Vietnam, op straat, iemand de weg vraagt, of in een winkel vraagt of ze ..... hebben, en men begint met de handen in de lucht te schudden, dan betekent dat ofwel “ik weet het ook niet “, of “ik begrijp het niet” of “dat hebben we hier niet”. Jullie lezen het al, Vietnamezen zullen niet gauw Nee zeggen, maar hebben hier hun eigen creatieve oplossingen voor gevonden. Namelijk Jazzy hands. Bij ons zijn de handjes ook de lucht in gegaan. Wij vertrekken namelijk binnenkort naar Da Nang in Vietnam om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. We gaan werken in een opvangcentrum wat onderdak en maaltijden bied aan ongeveer 200 volwassenen en kinderen die hun leven op straat doorbrachten. Sommigen van deze mensen hebben een lichamelijke of geestelijke beperking en zijn door familie verbannen. In dit centrum is een unit voor geestelijke en lichamelijk verzwakte vrouwen en een unit voor ouderen waarvan de meeste vrouwen zijn, die hun man en kinderen in de Vietnam oorlog hebben verloren. Daarnaast een unit voor kinderen met een meervoudige handicap en een unit voor jongeren met een hersenverlamming. Genoeg te doen en wij hebben er ongelooflijk veel zin in. Mochten jullie het leuk vinden om onze belevenissen te volgen dan kan dat via deze weg.

Groetjes Jacob en Colina

• 15 Februari 2019 - 09:45

Manfred&Jacqueline:

Hoi Jacob&Colina,

Heel veel plezier en wij wachten met smart op jullie verhalen van de belevenissen daar.
    Geniet ervan.
    Xxx
    Familie van Rooij

• 15 Februari 2019 - 09:52

Mildred:

aha, de voorpret is begonnen !!! veel plezier en genieten,

• 15 Februari 2019 - 14:00

Helma:

Yes het eerste verslag. Verheug me nu al op jullie verhalen. DK

• 15 Februari 2019 - 14:44

Tineke:

Toppers. Heel veel succes!! Lijkt me fantastisch.

• 15 Februari 2019 - 15:57

Maaike Edzard :